سرپرست دانشگاه کاشان: نخبگان سرمایه و موتور محرکه کشورند

۰۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۱ کد : ۷۰۲۹ اخبار بنیاد همایش
تعداد بازدید:۶۲۶
سرپرست دانشگاه کاشان: نخبگان سرمایه و موتور محرکه کشورند

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: نخبگان سرمایه و موتور محرکه  پیشرفت و آبادانی کشور هستند.

دکتر عباس زراعت در نخستین گردهمایی نخبگان شمال استان اصفهان در دانشگاه کاشان اظهار داشت: این گردهمایی با هدف شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از نخبگان برای تولید علم به ثروت برگزار شده است.

وی به تاسیس بنیاد نخبگان سعیدی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تاسیس بنیاد نخبگان سعیدی که به همت خیر علی سعیدی در این دانشگاه تاسیس شده، گامی در راستای حمایت از نخبگان است.

وی با بیان اینکه تحقیقات به چهار دسته بنیادین، راهبردی، کاربردی و مبتنی بر تجربه دسته بندی شده است اظهار داشت:انواع پژوهش های چهارگانه برای توسعه علم مورد نیاز است و آنچه شرایط را برای ما مهم می نماید دسترسی به راهکارهای نو برای افزایش بهره وری و کشف استعدادهاست.

دکتر زراعت یافته های پژوهشی را موثرترین نقش در ارتقای کیفیت زندگی مردم و افزایش سطح رفاه جامعه بیان کرد و افزود: اگر پژوهش نتواند گره جامعه خود را بگشاید و جنبه کاربردی نداشته باشد و به بازار عرضه نشود و نتواند در دسترس جامعه قرار گیرد فاقد ارزش خواهد بود.

وی خلق ایده تجاری متناسب با بازار کار را به نخبگان تاکید کرد و اظهار داشت: ایده هایی که قادر به گره گشایی باشد و بتواند نقش محوری در ارتباط با صنعت داشته باشد موثر است.

وی یکی از راهکارهای تولید ایده را جذب نخبگان به مراکز دانشگاهی ذکر کرد و افزود: اگر قادر به جذب نخبگان باشیم و به طرف حل مسائل جامعه ببریم آن موقع دانشگاه سهم خود را در قبال جامعه داشته و می توانیم پژوهش های خود را تجاری کنیم.

سرپرست دانشگاه کاشان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که 100 درصد مقالات بایستی در راستای نیازهای داخل به کار گرفته شود اظهار داشت: دانشگاه باید منبع تحول و نوآوری، در خدمت نهادهای جامعه و بیرونی، نشر فرهنگ، پیش بینی آینده و تربیت نیروی متخصص و خلق ایده و توسعه فناوری باشد.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: رسیدن به این اهداف و توسعه علمی و پیشرفت کشور با کمک شما نخبگان تحقق می یابد.  

 

 

منبع : روابط عمومی دانشگاه کاشان


نظر شما :