سخنرانی بنیانگذار بنیاد نخبگان سعیدی در گردهمائی نخبگان شمال استان اصفهان

۰۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۰ کد : ۷۰۲۵ اخبار بنیاد همایش
تعداد بازدید:۴۷۲
خیر و بنیانگذار بنیاد نخبگان سعیدی: نخبگان، راهبران فکر و تعقل هستند

خیر و موسس و بنیانگذار بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان گفت: نخبگان در نگاه جامعه، راهبران فکر و تعقل هستند.

مهندس علی سعیدی در گردهمایی نخبگان شمال استان اصفهان در دانشگاه کاشان اظهار داشت: هرچه عقل و تفکر در جامعه بیشتر باشد، آن جامعه ارزش دارتر است.

وی با بیان اینکه فراهم کردن بستر مناسب برای انسانها می تواند آنها را نخبه کند افزود:  باید از نخبگان در مسیر خلق اثر حمایت کرد  و حمایت ها را باید در جایگاهی برقرار کنیم که مسیر رشد فراهم شود.

وی حمایت از نخبگان را لازم دانست و افزود: حمایت از نخبگان فراتر از حمایت مالی و فراهم کردن امکانات است و بستر سازی حمایت های معنوی، راهبردی، اجازه دادن به تفکر و اجازه دادن به آزادی فکر نخبگان لازم است.

بنیانگذار بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان تاکید کرد: باید از ایده نخبگان در شرکت ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات، این است که نخبگان به تنهایی خالق ارزش هستند افزود: نخبگان باید حامی نخبگان باشند  و تجمع نخبگان به صورت تصاعدی خلق ارزش می کند و جامعه با ارزش با تعداد نخبگان زیاد معنی می دهد.

مهندس سعیدی خاطر نشان کرد: هرچه تعداد نخبگان را توسعه دهیم و در جایگاه خود قرار دهیم این افراد می توانند ارزش ماوراء ارزش داشته باشند و علم تولید کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید فرهنگ، علم، تربیت و تغذیه مناسب برای خلق نخبه، کار پژوهشی- خلاقیت و کارآفرینی در شرایط بهینه، تشکل های علمی – فرهنگی، کارآفرینی و پژوهشی، تشویق و ترغیب سازمان ها و بنیادهای نخبه پرور، توسعه چشم انداز جوامع نخبگان همگامی و استفاده از حمایت های جهانی نخبگی را فراهم سازیم.

وی ایجاد تشکل های نخبگان را لازم دانست و ابراز امیدواری کرد: این بستر لازم برای نخبگان فراهم شود تا از نخبگی خودشان بستری برای توسعه اقتصادی فراهم شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز در جامعه هیچ برنامه ای برای نخبه پروری وجود ندارد افزود: نخبه فرد بسیار حساسی است و باید دقت کنیم که چگونه نخبه پرورش دهیم و درست با آنها رفتار کنیم.

مهندس سعیدی به نبود کار و فراهم نبودن  ابزار کارآفرینی برای نخبگان اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه ای نخبه گریز داریم و جوامع جهانی جاذب نخبگان ما هستند و بزرگترین ارزش معنوی کشور، متاسفانه به نحو مطلوب بازده ندارد.

وی با بیان اینکه، درصد زیادی از شرکت های صنعتی امروز تعطیل است افزود: امید است که با تلاش نخبگان این شرکت ها پویایی خود را باز یافته و بتوانند زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازند.

خیر و موسس و بنیانگذار بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: نخبگان مظهر آزادی، فکر هستند و حمایت آزاد می طلبند و از مردم اند و حمایت مردمی و خودجوش می خواهند.

وی با بیان اینکه دولت ها دست و پایشان بسته است تا بتوانند نخبگان را شناسایی کنند افزود: باید کاری کنیم تا مردم با مردم باشند و اگر می خواهیم نخبگان ما رشد کنند مردم باید خودشان وسط بیایند و فضا برای آنها فراهم شود تا بستر لازم برای نخبگان و خلاقیت آنها شکوفا شود.

وی به تاسیس بنیاد نخبگان سعیدی اشاره کرد و افزود: این بنیاد با هدف شناخت نخبگان و بستر سازی برای رشد سریع آسان، شکوفایی و هدایت نخبگان در خلق ارزش در جامعه و حمایت از تفکر و تعقل و هنر خلاقانه تاسیس شده است.

مهندس سعیدی خاطر نشان کرد: باید مسیری را فراهم کنیم تا نخبگان بتوانند ایده های خودشان را پرورش دهند و آن چیزی که افتخارات جامعه را می شناسد این است که نخبگان بتوانند خلق ارزش کنند.

خیر و موسس و بنیانگذار بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان اظهار داشت: برای اینکه به این اهداف برسیم حمایت از نخبه پروری در جهت تقویت و گسترش نخبگی در جامعه، حمایت مالی و امکاناتی از نخبگان ، تقویت جایگاه نخبه در رفتار لازم است.

در این گردهمایی که به همت بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان، با حضور استعدادهای برتر شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، خوانسار، نائین و گلپایگان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد دو نفر از دانشجویان نخبه نیز ایده ها و نظرات خود را بیان نمودند.

 

 

منبع : روابط عمومی دانشگاه کاشان


نظر شما :