برگزاری نخستین گردهمائی بنیاد نخبگان سعیدی

۰۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۰ کد : ۷۰۲۰ اخبار بنیاد همایش
تعداد بازدید:۴۴۱
گردهمایی نخبگان شمال استان اصفهان در دانشگاه کاشان برگزار شد

نخستین گردهمایی نخبگان شمال استان اصفهان به همت بنیاد نخبگان سعیدی با حضور عضو و رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، خیر و موسس بنیاد نخبگان سعیدی و جمعی از خیرین و نخبگان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیر عامل بنیاد نخگان سعیدی دانشگاه کاشان در این مراسم نخبگان را سرمایه های معنوی کشور دانست و افزود: نخبگان یک جامعه، مدیریت تحول در جامعه را بر عهده دارند و بار مهمی از پیشرفت کشور بر دوش این قشر است.

مهندس محمد عصاری اظهار داشت: جامعه ای که به تعالی، پیشرفت و توسعه و حتی بقا، امنیت، هویت و حیثیت جهانی خود اهمیت می دهد بی تردید مسیری را پی می گیرد که در وهله اول بر منابع انسانی غنی ، پایه ریزی شده و استوار است.

وی توجه به شناسایی، پرورش و استفاده‌ی بهینه از نخبگان و استعدادهای برتر را مورد تاکید قرار داد و افزود: عنایت ویژه به نخبگان و استعدادهای برتر و درخشان، به عنوان سرمایه هایی بسیار ارزشمند امری گریز ناپذیر و بلکه ضروری است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی بمنظور فائق آمدن بر مشکلات و محدودیت‌های موجود در آموزش عالی و به عبارت دیگرجذب مشارکتهای ارزشمند مردمی در توسعه آموزش عالی، در سالهای اخیر در قالب فعالیتهای خیرمندانه، به شدت مورد توجه مسئولین و نیز مورد استقبال و عنایت خیرین والا مقام قرار گرفته است اظهار داشت: هدایت این قابلیتها به سمت حوزه مستقیم علم و فناوری به عنوان یک راهبرد موثر، نقطه عطفی در این حرکت ارزشمند ملی به حساب می آید.

عصاری به تاسیس بنیاد نخبگان سعیدی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بنیاد نخبگان سعیدی  به ابتکار خیر والامقام جناب آقای سعیدی در راستای توجه به مسائل و مشکلات قشر ارزشمند نخبگان و استعدادهای برترجامعه که فی‌نفسه سرمایه‌های معنوی کشور هستند، تشکیل گردیده و به عنوان یک حرکت ابتکاری در حوزه خیرین آموزش عالی، بر آن است تا از دریچه حمایتهای خیرمندانه به این موضوع بپردازد.

وی به برگزاری نخستین گردهمایی نخبگان شمال استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: این گردهمایی با هدف معرفی بنیاد نخبگان سعیدی و دانشگاه کاشان، شناسایی استعدادهای برتر منطقه و توانمندی های آنان، شناسایی نهادها و سازمانهای مرتبط فعال و ایجاد زمینه ارتباطی نخبگان و استعدادهای برتر با نهادها و سازمانهای مرتبط فعال در ناحیه برگزار شد که امید است این گردهمایی با هم افزایی نخبگان، گامی در راستای توسعه و پیشرفت کشور باشد.
منبع : روابط عمومی دانشگاه کاشان


نظر شما :